zondag 11 oktober 2009

Parijs met mijn petekind.






Voor de 15de verjaardag van mijn petekind, heb ik haar uitgenodigd voor enkele dagen Parijs. We vertrokken redelijk vroeg met de TGV vanuit Antwerpen.
Nadat we onze bagage naar het hotel hadden gebracht, was natuurlijk onze eerste bezoek aan de EIFFELTOREN. Daar hebben we een boot genomen en de Seine afgevaren. Nadien gingen we naar de Champs Ellysées. Dat was een van haar doelen. Daarbij kwamen we door de Avenue George V en daar hebben we lang op een terrasje genoten van een lekker glaasje zoals de rijken der aarde ...
De volgende dag stond het mooiste museum van de stad dan op ons programma : Musée d'Orsay. Dit is mijn dada : de impressionisten. Ik hoop dat ik mijn liefde voor hun schilderijen heb kunnen overbrengen voor de rest van haar leven.
Na de middag : Sainte Chapelle en Notre Dame. Hier hebben we het bezoek geschrapt, want we hadden echt geen moed meer om in de lange rij aan te schuiven in de brandende zon. We zijn wel wat gaan zitten bij de pyramide van het Louvre.
Dag 3 had ik kaarten op het net gekocht voor het museum Grévin, oftewel het Wassenbeelden museum. Dat was echt wel leuk.
Langs de bouquenisten gewandeld en met de metro naar Montmartre. De trappen naar de Sacré Coeur zijn nog altijd even hoog : of worden ze steeds hoger terwijl ik ouder wordt ? De place du Tertre was nog wel even gezellig druk als altijd. We hebben lang op een terrasje gezeten en naar de schilders en toeristen gekeken. Isha wilde graag een portret laten maken, maar het kostte te veel eurotjes.
We hebben een mooie afsluiter van de dag gehad : het hoogste gebouw van Europa : de toren Montparnasse bij zonsondergang. Wij hadden een spectaculair zicht over de stad. Een voor een gingen de lichtjes in Parijs aan en de Eiffeltoren pronkte er boven uit.
Onze 4de dag was een "ladies" day, ook wel genoemd : "shopping day !"
LesHalles is een winkelparadijs. Met enkele aankopen was de dag goed geslaagd.
En ik denk dat de hele trip geslaagd was. We hebben veel plezier gehad en veel gelachen. Ik ben super gelukkig dat ik dit heb mogen meemaken. Een pluim voor mijn petekind : ze is een super meisje !

1 opmerking:

Atelier Ullizee zei

Leuke foto's! Het ziet er een gezellige boel uit.
Groetjes,
Natascha